söndag 12 mars 2017

Mycket arbete

I arbete

Fick många läsningar och många som tyckte om det jag skrev igår om att skolan inte ska vara en dömande instans. Det var roligt att få respons, men samtidigt visar det hur många frågor det finns i samhället som vi måste lösa. Nya problem fixas inte med gamla lösningar, och trots vi aldrig har haft det bättre än vi har det nu så känner många oro och otrygghet.

Det är lätt att sitta på sin kammare och skrika efter bödeln, när man inte personligen behöver ta i vissa frågor, och jag slutar aldrig att förvånas över hur snabbt tänkande människor tappar sitt civiliserade uppförande och sin värdegrund, när drevet går.

Men just detta fick mig att vilja ge mig in i politiken. Inte för att något skulle bli enkelt eller för att jag brinner för att få vara med och bestämma, utan för att just nu behöver världen människor som engagerar sig extra mycket, och som vågar stå upp för det vi människor bestämt att vi ska stå upp för.

För även om man bara gör en pytteliten skillnad i det stora, så kan man faktiskt göra en skillnad, och det är ofta mer än man kan begära av en livsgärning. För det är som jag tidigare skrivit:

"I kalla och mörka tider, behövs det varma människor med ljusa idéer".

Antagligen är det många av er som är sådana människor. Ni behövs, så var med och engagera er ni med...














Inga kommentarer: