söndag 24 mars 2019

Distriktsstämma

Mycket EU med Fredrik

Igår var det distriktsstämma i Skåne. Platsen var Höör och över 200 delegater hade samlats för att ta sig an ett gediget program. Det var över 40 motioner att avhandla, val att göra och en massa annat som hör en stämma till.

Fredrik Federley var där för att informera om arbetet i EU och det kommande EP-valet. Vi vill, och kommer, att fortsätta driva jordbruksfrågorna starkt. Det har blivit den frågan som kanske identifierar Centerpartiets EU-engagemanget mest och där vi sticker ut gentemot andra partier.

Som brukligt är på en stämma blir det en del utmärkelser och avtackningar. Mest stolt är jag som kretsordförande för att Ingrid Johansson, vår avgående kassör och webbansvarig, fick utmärkelsen "Guldnålen". Ingrid har i merparten av sitt liv varit aktiv inom Centerkvinnorna och har varit en förebild för många genom åren. Få är värda utmärkelsen mer än hon. Grattis!!

Ingrid Johansson

Annars var det stora för mig på stämman att jag blev invald i distriktsstyrelsen. Det blev stora förändringar och många nyval, men spontant känner jag att detta ska bli hur kul som helst, och jag är både stolt och tacksam för förtroendet. Många engagerade och kompetenta personer i den nya styrelsen och det var fin  energi på första mötet. Det här lovar gott för fortsatt arbete.

Nya styrelsen

Så, sammanfattningsvis var det en bra stämma och antalet motioner visar att det är gott gry i Centerpartiet i Skåne. Nu är det bara att förvalta detta, spotta i nävarna och börja det verkliga jobbet...






Inga kommentarer: