tisdag 22 januari 2019

Inga "men"



Det verkar ofta som "vem" är viktigare än "vad", och att det man åstadkommer är mindre värt än prestigen. När nu regeringen är på plats känner jag att detta är det bästa som kunde bli, med det valresultat väljarna gav oss.

Centerpartiet gjorde precis det man sa att man skulle göra med det resultatet som blev. Vi har också gjort en förhandling som möjliggjort att många hjärtefrågor nu kan bli verklighet. Jag tänker på strandskyddet, grön skatteväxling, satsningar på företagandet och mycket annat. Bra frågor för landsbygd, miljö och företagande.

Varken C eller L har något att skämmas för eller stå till svars för. Tvärt om. Ändå är det många som nästan går ut och ber om ursäkt för detta. Man ska inte be om ursäkt när man är konsekvent och gör det man står för. Visst, det kommer nog att kosta en och annan röst i det lilla, men man får inte ta beslut efter opinionssiffrorna. Man måste följa sin inre kompass och övertygelse. Då kommer man alltid att hitta hem igen.

När jag gick in i politiken hade jag en personlig orsak att engagera mig. Åter har det  parti jag tillhör visat att både engagemanget och partivalet var rätt.

Jag känner verkligen inte att det finns något att be om ursäkt för här. Inga "men" från min sida alltså...










Inga kommentarer: