måndag 26 februari 2018

Då kör vi...


Då har man varit ordförande i snart två veckor, och det är bara att konstatera att det kommer att bli mycket arbete den närmaste tiden. I alla fall fram till dess alla planer, scheman och annat som gör oss redo för kommande valarbete är klart. Som tur är har man en mycket rutinerad styrelse bakom sig, så det känns rätt tryggt på många sätt.

Förra veckan fick jag också göra min första intervju i min nya roll. Det var Kristianstadbladet som var lite nyfikna på vem jag är och vad jag sysslar med, eller som man säger i Skåne: "Vims påg e' du?". Jag tyckte själv att det gick bra, men det vet man inte förrän man får läsa vad de faktiskt skriver.

Så. Trots kallt klimat känns det att det är vår i luften, och nog är man lite sugen på att sätta igång valarbetet på allvar. För trots allt jobb ska det bli askul. Eller som jag och en kollega brukar säga:

"Härligt!"














Inga kommentarer: