onsdag 14 februari 2018

Årsmöte

Många medlemmar

Igår var det årsmöte i kretsen. Den var lagd till Gästgivare gården i Broby, och det kom många medlemmar. Årets årsmöte var speciellt då vi även skulle klubba listan till kommunlistan. Roligt just med den frågan är att många medlemmar kände sig kallade, vilket till slut ledde till en riktigt bra lista med stor bredd på ålder och kompetens.

Det går bra för Östra Göinge just nu, och styret med Femklövern (Alliansen och Miljöpartiet) har varit bra för kommunen. Något som Sofia Nilsson redogjorde för i en särskild programpunkt. Urstark ekonomi och stigande resultat lovar gott för framtiden.

Sofia redogör

För mig personligen var det mest hedrande med mötet att jag blev vald till kretsens nya ordförande. Ett uppdrag som kan tyckas lite våghalsigt när det samtidigt är valår. Gör en lite nervös, men jag har lärt mig att den oron man känner ofta kan användas som en källa att hitta styrka och fokus ur. Vilket som. Det ska bli hur roligt som helst att få leda den här kretsen, framförallt när vi har så många medlemmar som vill vara med och påverka Östra Göinges framtid. Nu kör vi så det ryker!

Stolt ordförande

Det var också otroligt inspirerande att få stå på andra platsen för Centerpartiet på kommunlistan, men som jag nämnt tidigare: vi har många bra kandidater i år så det blir på många sätt dubbelt roligt att få vara med och leda dessa kandidater.

Så den bild jag tycker representerar gårdagen bäst, och som jag kommer att ta med mig är den här bilden på Emma och Stellan. Politiken behöver denna glädje. Denna underbara galna glädje.


Så tack alla för förtroendet och för ett bra möte! 

Nu börjar vardagen, så det är bara att spotta i nävarna och börja göra jobbet.











Inga kommentarer: