lördag 30 december 2017

Inför 2018

Tillit

Snart är det nytt år igen. Det här året har på många sätt varit händelserikt, men nästa kommer att på många sätt bli avgörande. Givetvis tänker jag på att det är valår, och resultatet i valet kommer på många sätt bli vägledande för mitt fortsatta politiska arbete. 

Man ska inte ge löften man inte kan hålla, och det gäller både nyårslöften och politiska löften, men en sak lovar jag mig till nästa år och det är att ge järnet för ett så bra valresultat som möjligt. Egentligen inte bara för egen del, även om jag gärna skulle ta en viktig plats, utan för ett resultat som visar att hårt slit och en gemensam övertygelse faktiskt kan ge resultat. Ett resultat som visar de humanistiska och demokratiska värdena står starkare.

Jag tror på den politik jag företräder och jag ser många duktiga och kompetenta kollegor som är beredda att ta ansvar för att ta hand om det här landet. Det känns bra. Riktigt bra. Nu gäller det bara att övertyga väljarna där ute med.



Men just nu, och just idag, tycker jag det ser bra ut och minns att en kopp kaffe är alltid en kopp kaffe. Navet i det hjul som löser de flesta knutarna. För om man bara sitter ner, tar en kopp kaffe och lyssnar på varandra en stund, så löser man ofta det mesta. Tror man att tjafs och gnäll fungerar, då gör man ofta bara saker värre. Det är min filosofi det.

Så snart slår nyårsklockan och fram till dess tar vi det lugnt. När ljudet ebbat ut är det dags att spotta i nävarna och göra det berömda rycket. Väl mött då!

Med detta önskar jag er alla:  

Gott nytt År!





Inga kommentarer: