onsdag 8 november 2017

Nomineringsstämmor

Det går framåt

Då har de två nomineringsstämmorna varit. Det var en ny erfarenhet på många sätt. Jag är rätt nöjd med resultatet. I alla fall med tanke på hur kort tid man ändå haft på sig att göra ett "politiskt av tryck". Jag kommer i alla fall på plats 6 till regionvalet och på plats 21 till riksdagen. Så nu är det bara att lada inför nästa års valkampanj.

När jag skulle presentera mig på dagens stämma höll jag följande lilla tal:

"Jag har valt som valmotto: 'I mörka och kalla tider krävs det varma människor med ljusa idéer'.
För så upplever många nutiden
När andra partier tror att man kan bota hjärntumörer med alvedon
När man tror att problem man inte ser inte finns.
När vår gemensamma värdegrund långsamt bryts ner för några extra procent i nästa Sifo-undersökning.
Då ska vi stå fast
Då ska vi stå starka
För min uppfattning är:
att de varma människorna är centerpartister
och de ljusa idéerna kommer från Centerpartiet"

Det talet höll mig kvar på 21:e plats.

Vi ses och hörs...








2 kommentarer:

Stefan T sa...

Jag undrar hur det fungerar med dessa listor. Finns det fler än en regionlista? Finns det fler än en riksdagslista?

Onkel Olof sa...

Absolut.
I Skåne finns det fyra av den ena och 6 av den andra.