söndag 5 november 2017

Lokal statistik

Finns mycket att räkna på


Upptäckte att  jag kan få statistik på hur många som följer min Fb-sida och hur många jag verkligen når ut till. Det  blev en liten funderare. Mark Twain sa att det finns lögn, förbannad lögn och statistik, så man får väl ta allt med en nypa salt. Men se själva.

Av de personer jag når ut till är 61% kvinnor. Det är väl inte så konstigt eftersom jag arbetat mycket i en kvinnodominerad verksamhet. De flesta är är i min ålder, det vill säga 45+, vilket väl inte heller är så konstigt. Men nu kommer det allvarliga. Titta på min sammanställning nedan:

Den visar klart att jag faktiskt bor i fel valdistrikt (de fetstilar orterna är de i min egna kommun). Alltså i mitt valdistrikt har jag bara en handfull fler som jag når ut till jämfört med vad jag når ut till i Stockholmsregionen. De är också bara en knapp tredjedel mot vad jag når ut till i den andra delen av Skåne. Detta säger att mina chanser hade varit bättre i valet, om jag hålla mig till gamla Malmöhus län istället för skogarna i norr.

MEN, inte ska man hänga läpp för det. Det är bara att börja planera för nästa års valturné helt enkelt.Kan bli riktigt roligt på många sätt...











Inga kommentarer: