torsdag 2 november 2017

Inför valet

Mitt i verkligheten

På måndag är det nomineringsstämma I Hässleholm. Det är då det slutligen  avgörs vilken plats jag får på regionlistan. Just nu har jag 4:e platsen, vilket känns otroligt hedrande, men man kan inte vara säker att man har samma plats på tisdag så det gäller att vara med och övertyga ombuden om att den där platsen är ett bra val.

Filar därför på vad jag ska ta upp på, vad jag förmodar  väldigt korta, presentationen  av mig själv och vad jag vill med den regionala politiken. Jag har många idéer och funderingar, men har man bara någon minut på sig måste man vara skarp och övertygande. Måndagkvällar är normalt inte den tid jag är som mest skarp och övertygande på, så det blir en utmaning.

Annars börjar de där korten jag tryckte upp komma till användning. Idag har jag varit i valdistriktets mest västliga del. Något jag inte är varje dag. Så jag passade på att sprida dem på lite olika informationstavlor. Ja, för inget gör sig av sig själv.

Inga val vinns från soffan, på måndag bestämmer vi regionlistan och sedan på onsdag blir det riksdagslistan. Det politiska livet rör verkligen på sig. Spännande. 














Inga kommentarer: