söndag 23 april 2017

Motionera

En bra söndag för eftertanke

Den siste april går tiden ut för att skicka in motioner till höstens stämma. Förra gången jag var på stämma var jag inte bara grön, jag var grön också. Så den här gången tänker jag vara mer förberedd. Det betyder att jag idag suttit idag och filat på de motioner jag vill ha med. Min tanke är också att försöka befästa dem lite bättre än förra gången.

I år skriver jag också på en motion tillsammans med en centerpartist från andra sidan av Skåne. Att skriva något tillsammans gör det faktiskt extra roligt. Men blir inte så "hemmablind" i argumentationen, och i arbetet med att försöka vara med att påverka är det extra viktigt att man är flera som driver frågor tillsammans.

Jag kommer att presentera mina förslag här vad det lider, men för er som är nyfikna kan jag säga att mina motioner handlar om så breda ämnen som könsneutrala omklädningsrum, vapenfri värnplikt och så dammar jag av min gamla motion om arbetsförmedlingen som digital arbetsgivare. Det kanske kommer in en skolfråga med, men den karamellen behöver jag suga på ett tag till.

Är det något ni läsare tycker är extra viktigt att lyfta till partistämman får ni gärna höra av er. Det är en vecka kvar om man vill slänga in ett förslag, så var inte rädd för att ta bladet från munnen.

Ha en god söndag alla läsare!












Inga kommentarer: