tisdag 17 januari 2017

Offentligt


Härmed går jag offentligt ut och säger att jag kandiderar att står på Centerpartiets lista i valet 2018. Jag när en egen tro som handlar om att man kan inte gnälla om man inte är beredd att ta ansvar. I det här fallet handlar det om att ta ansvar för vårt gemensamma samhälle.

Vi har ett av världens bästa land på många punkter, och ändå finns det mycket att arbeta med. Både att försvara, utveckla och förändra. Värdegrundsfrågor t ex är något jag brinner mycket för, och som vi hela tiden måste arbeta med. Särskilt som världen ser ut idag.

Andra frågor jag tycker är viktiga är företagande, skola och miljö. Dessa tre frågor är för mig en enhet som handlar om den värld vi vill ge till våra barn. Här kommer också IT-utveckling in som en naturlig del.

Men framförallt tycker jag det behövs mer öppenhet och respekt i den politiska debatten. Fördelen med att vi har olika åsikter är att de beslut vi tar blir mer kvalitetssäkrade, och därför måste man lyssna på alla, även om man inte håller med i sak.

Sist, men inte minst i detta lilla manifest, tycker jag att det alltid finns rum för mer humor. Ja, och även lite mer humor.











Inga kommentarer: