fredag 29 april 2016

Stolt göing

Ta fram räven...

Igår klubbades resultatet av mitt utskottsarbete i KF. Namnet är "Från nyinflyttad till stolt göing", och det blev en bra bas för fortsatt arbete kring kommunens utmaningar de närmaste åren.

Eftersom jag suttit med i utskottet fick jag möjligheten att uttala mig. Det blev ett kort tal om att jag, som nyinflyttad göing, också känner mig stolt över den kommunen jag bor i. I vissa fall kanske känner mig mer stolt eftersom det är ett medvetet val.

För att bemöta de kommande utmaningarna uppmanade jag till att ta fram den där halva göingen, som enligt myten är en räv, för att hitta kluriga och flexibla lösningar.

Det kändes gott att KF beslutade om rapporten, och som vanligt var det roligt att få inte talarstolen en stund. Det gav mersmak kan man säga...



















Inga kommentarer: