torsdag 31 december 2015

Gott Nytt år!


Ja ha, då går ett intressant politiskt år mot sitt slut. Som nybliven politiker har många saker varit spännande och nya, och vissa frågor i Sverige har verkligen vänt uppochner på det politiska landskapet. Antagligen kommer vi att se nya allianser och regeringsalternativ i framtiden som hade sitt ursprung i 2015.

Det jag ser som den största utmaningen till nästa år är på sätt och vis flyktingproblematiken, men egentligen är näthat och förlorad värdegrund, som kommer i dess kölvatten, också ett problem som vi måste hitta lösningar på.

Det jag annars kommer att minnas bäst från 2015 är så klart Centerstämman i Falun. Debatten om flyktingpolitiken var närmast en religiös upplevelse och jag, och antagligen många med mig, kände ett stort hopp och en inspiration att arbeta med de jobbiga frågorna och ta debatten inför valet 2018.

Så med detta önskar jag alla ni där ute ett riktigt gott 2016.


Gott Nytt År!




Inga kommentarer: