lördag 6 juni 2015

På marknadsplatsen

Ebba under krukan

Idag har det varit marknad i Broby. Givetvis var Centerpartiet där, men idag var det tillsammans med de andra partierna i Alliansen, som i Broby är en femklöver med MP. Det har varit en mycket givande dag på många sätt, och man har träffat många spännande människor.

Den kanske viktigaste dialogen idag hade jag med en av mina tidigare elever. Den blev ungefär så här i referat:

- Hej Olof! gillar du Centern?
- Ja, det gör jag.
- Det gör inte jag! Men vad tycker ni då?
- Vi tycker det är viktigt att man bryr sig om småorter som den här och att miljön är bra och lite annat.
- Tycker ni något om Graffiti och klistermärken?
- Nej, vi har inget i partiprogrammet om graffiti, men vi stöder konstnärer...

Så nu känner jag att om vi ska vinna valet 2022 (då den unge mannen får rösta för första gången) så måste vi nog ta fram ett program för graffiti och kanske för klistermärken.

Ska börja spinna på en motion om detta redan nu. Det man sår idag...








Inga kommentarer: