söndag 10 maj 2015

Partiledardebatt

Kör hårt

I kväll är det partiledardebatt i SVT. Så klart vill man följa den, men det handlar lite om vad övriga familjen tycker en söndag ska användas till.

Vilket som. Vad hoppas man på inför kvällen? Annie är i toppform just nu och var enormt bra när hon intervjuades för några veckor sedan, så givetvis hoppas man att hon slipper en "formsvacka". Annars är mina önskemål följande:

  • Centerpartiet har en bra politik just nu. Fokusera på den och gnäll inte så mycket på motståndarna. Det inger förtroende.
  • Frågor om integrationen. Hur ska vi klara oss utan invandring när vi saknar människor med kompetens? Jimmie verkar inte förstå att utbildningsnivån i Sverige måste öka dramatiskt om han inte ska riskera att få en kvinnlig chef som är första eller andra generationens invandrare i framtiden. (vilket de flesta av hans medlemmar antagligen kommer att få ändå).
  • Med tanke på familjesituationen bland partiledarna, så hoppas man på en debatt om riksdagens kommande förskola ska drivas statligt, kommunalt eller privat.
Förutom detta hoppas jag slippa debatt om sådant man egentligen är överens om som utbyggnaden av järnvägen och skolan. Här behövs mer samsyn än debatt.

Jag kommer att bli väldigt förvånad om debatten blir som jag vill ha den. Men och andra sidan var det ju därför jag själv valde att aktiverade mig för ett tag sedan...









Inga kommentarer: